Saturday 7 April 2012

: a handful of yarn - babystrikk

Da jeg var til svangerskapskontroll på Rikshospitalet i uke 24, ble jeg beordret sengeleie hjemme pga forkortet cervix (livmorhals). Det eneste positive med å bli tvunget til sengeleie, er at en får unnagjort en god del strikking! Og siden vi venter en lillesøster (som forhåpentlig ikke kommer førtidligst i april!), har jeg plukket ut noen skjønne plagg til vårt kommende familietilskudd.

Her er første plagg: en liten ulljakke. Det er første del av et planlagthentesett til lillesøster. Oppskriften er hentet fra boken "Strikk til Nøstebarn", men garnet er vidunerlig myke Babysilk fra Du Store Alpakka

Det var første gang jeg prøvde meg på den såkalte raglanfellingen, så dere får unnskylde litt ujevnheter her og der. Jeg syntes selve fellingen var enkel, men det var vanskelig for en selvlært amatør å skjønne hvordan armene skulle settes på rundpinnen for å bli en del av jakken, og jeg syntes også at det var veldig stramt og vrient å strikke de første radene. Jeg brukte faktisk hjelpepinner på armene de første rundene. Fikk god hjelp av en av de ansatte i Nøstebarn-butikken på Sagene i Oslo.

Jeg improviserte litt og satte i en heklet snor i stedet for den øverste knappen i jakken. Og resultatet ble da vel ikke så aller verst - for en nybegynner?







No comments:

Post a Comment

Thanks :) I sure appreciate your comment!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...